Monday 21 July 2014

Keperluan air untuk badan

Assalammualaikum w.b.t

Minum air secukupnya mengikut keperluan badan. Setiap 25KG berat badan anda memerlukan 1 liter air putih. Bagaimana air memberi kesan terhadap tubuh badan? Anda boleh lihat gambar dibawah ini. Hampir 70% keperluan badan memerlukan air.Bermula dari atas kepala sehingga hujung kaki, tubuh badan kita memerlukan air secukupnya untuk bekerja. TETAPI adakah kita memberi sumber air terbaik kepada tubuh badan? Jenis bagaimana air yang terbaik untuk kesihatan?


Sebagai Health Planner COWAY, saya melihat kepetingan air bersih juga mempengaruhi kesan terhadap badan. Kenapa? kenapa anda digalakan minum air secukupnya mengikut keperluan? Dibawah ini antara sebab anda PERLU minum air. Jadi bagaimana penapis air COWAY membantu anda?


Penapis air COWAY dengan rekaan sistem penapisan yang telah dikaji di pusat Penyelidikan dan Pembangunan Coway sendiri iaitu Institut Teknologi Alam Sekitarnya yang terletak di National University of Seoul.


Di Malaysia, reka bentuk penapis air COWAY terdapat dalam empat design. Dua daripadanya iaitu PETIT dan MACH merupakan rekabentuk untuk table top dan dua lagi reka bentuk iaitu SALLY dan METRO ialah jenis standstill. Kelebihan penapis air COWAY ialah terdapat 3 suhu air iaitu PANAS, SEJUK & BIASA.

Bagaimana memilih jenis reka bentuk? Sebagai Health Planner, ada beberapa perkara yang harus anda pertimbangkan sebelum membuat pemasangan. Antara perkara tersebut ialah kapasiti atau isi rumah, jenis penempatan, tekanan air dan ruang.

Jika anda berminat untuk melakukan pemasangan Penapis Air COWAY
Sila hubungi saya , Health Planner Saffiyah PM 012-387 5531
Online application di seluruh negeri di Malaysia

No comments:

Post a Comment