Monday 19 January 2015

Masalah keputihan dan kencing kotor

Chempaka Says,

Saya nak share pengalaman saya,dismber lepas saya ada buat roadshow Coway selama 2 minggu di sebuah pasaraya di Melaka. Masalah yang saya hadapi ialah tiba-tiba saya kena "kencing kotor" huhuuuuhu saya tak tahu sbb apa dan kenapa. Nak kata salah makan mustahil sbb saya mmg menjaga juga la bab pemakanan, nak kata kurang minum air lagi tak logik sebab saya jenis yang minum 3-4L air masak sehari.

Hari pertama kena mcm risau gak, tertanya2 eh pehal pulak nk kecing sakit ni..siapa yg pernah kena kencing kotor pasti tahu sakit tu rasa macamana.Hari kedua still sakit lagi, saya minum air banyak2 sbb apa yang saya tahu kebiasaanya org yg kena kencing kotor sbb kurang minum air. Bila minum byk, ada la juga kurang tapi keesokkan nya sakit tu datang lagi, saya tak pergi klinik sbb mmg jenis tak pergi klinik kalau sakit huhuu. Nak dijadikan cerita,saya search la juga sebab dan punca kencing kotor ni. Mmg banyak punca  dan sebab. Antara sebab nya adalah kerana JANGKITAN KUMAN di bahagian "sulit" .

Baru saya perasan, sebenarnya punca saya kena tu disebabkan saya kerap ke tandas pasaraya yang saya adakan roadshow. Disebabkan saya mmg seorang yg minum air 3-4L sehari, jadi kekerapan ke tandas tersebut kerap juga la. Bertugas 8 jam sehari boleh dikira dalam 4-5 kali saya ke tandas untuk membuang air kecil.

Mungkin masalah ini disebabkan kesan dari air cucian dari tangki tandas tersebut  tercemar dan MUNGKIN tidak BERSIH. Memang jelas jangkitan kuman pada saya dan masalah kencing kotor tu berpunca dari AIR yang tidak bersih!!! Mujur juga saya sedar awal dan mengurangkan kekerapan saya ke tandas tu. Hanya emergency bila tak tahan je baru ke toilet tersebut. Saya sanggup tahan nak buang kat rumah.

Bila saya tak kerap ke tandas tersebut mmg masalah kencing kotor saya pulih dan jangkitan kuman pun bersih. kesimpulannya disini ialah SEKIRANYA anda juga mengalami masalah ini, cuba pelbagai cara mengubati tapi masalah tersebut hadir semula, saya cadangkan anda memasang penapis air untuk mendapatkan kualiti air yang bersih dari paip anda.

Saya ialah agent penapis air COWAY. Anda boleh menghubungi saya untuk maklumat lebih lanjut tentang produk. Hubungi Health planner 012-387 5531

No comments:

Post a Comment