Sunday 11 January 2015

Kerjaya bersama Coway

Chempaka Says,

Biasa anda melihat agent jualan Coway di pasaraya? Mereka nampak biasa, memberi flyer dan berkongsi tentang produk. Anda pernah tergerak untuk bertanya? Hihiii segan & kekok tiba-tiba kalau nak bertanya kepada mereka terutama komisen yang mereka perolehi. Tak pe, Chempaka tulis dalam entry ni.

Dulu saya juga seperti anda, hanya pandang sebelah mata sahaja agent Coway yang membuat promosi di pasaraya. Saya pandang cikai2 je agent Coway ketika itu TANPA mengetahui berapa banyak INCOME mereka dengan hanya melakukan promosi sebagai agent jualan atau Health Planner.

Cerita saya bermula begini. Penapis air menjadi keperluan saya dan seisi rumah, sebelum memasang penapis air Coway, saya telah pun menggunakan penapis air jenama M***C dan saya menggunakan mesin air tersebut hampir 2 tahun TANPA ada penyelenggaraan dan SERVICE!

Suatu hari, bila saya sedang survey penapis air yang MURAH dan TERBAIK untuk menggantikan penapis sedia ada kerana saya dapati kualiti air dari mesin jenama M***C sudah tidak mencapai "piawaian" yang saya inginkan. Kebanyakan mesin penapis air yang saya survey HARGA MAHAL dan semua perlukan TUNAI yang tinggi untuk pembelian. Saya tidak mempunyai tunai sebanyak itu untuk membeli mesin penapis air.

Kawan saya  memperkenalkan Coway kepada saya, beliau mencadangkan saya membuat ansuran SEWA BELI & ketika itu mesin air paling rendah sewa belinya adalah jenis Value. Saya tertarik kerana hanya dengan RM70 ketika itu saya boleh menggunakan satu mesin penapis air yang BERKUALITI TINGGI dan mempunyai penyelenggaraan yang berkala iaitu SETIAP 2 BULAN, ada jaminan selama 5 tahun, alat ganti dan petukaran filter TANPA kos tambahan seperti terma dan polisi yang dijelaskan kepada saya.



Kawan bertanya tentang budget saya dan dari pengalaman beliau, alang-alang menyeluk pekasam,biar sampai ke pangkal lengan & alang-alang nak pasang , biar pasang sampai lebam...hihiihih gurau je. Pada mulanya memang saya nak pasang mesin penapis air jenis Value sebab murah la ansuran sewa beli bulanan TAPI apabila dijelaskan kelebihan mesin air yang lain, terus saya TERUJA dan akhirnya saya memilih mesin jenis METRO yang lebih mesra untuk isi rumah saya. Ansuran bulanan masih lagi dalam budget saya iaitu RM140 sahaja dan sudah hampir 7 bulan saya menggunakan mesin penapis air Coway.

Orang kala, ala membeli menang memakai. Betul tak? Alang-alang dah beli boleh kita buat tunai. Peluang datang bergolek, tanpa segan silu saya bertanya kelebihan menjadi agent jualan Coway. Saya bagi kira-kira ringkas kepada anda.

Sekiranya sebagai agent jualan anda menjadi perunding kepada 3 produk atau mesin penapis air Coway, anda akan diberi insetif sehingga RM1700 sebulan. Anda rasa berbaloi untuk menjadi perunding kepada 3 produk Coway? Saya pasti anda pasti teruja tentang ini, boleh Hubungi Chempaka 012-387 5531 atau email saffiyahmanggis@gmail.com

No comments:

Post a Comment